maandag 16 september 2013

bericht terug

tot 10 tellen en een dag wachten met een reply levert best nette antwoorden op:

Ik denk dat je een aantal dingen door elkaar haalt. Jij betaalt mij alimentatie, om de zorg voor de kinderen te kunnen garanderen. de kosten die jij maakt voor die zorg, vallen niet onder de alimentatie. Dan hadden we voor co-ouderschap moeten kiezen, zodat we daadwerkelijk de kosten konden delen. Het is jouw keuze geweest dat niet te doen. Dat betekent dat jij mij maandelijks een bedrag betaalt voor de kosten van levensonderhoud. Hoe jij je zorgtaken financiert, is jouw zorg.

Je reiskosten maak je toch, want je moet ook naar je werk rijden. Dat jij maandelijks 6 uren opneemt, verbaast me; toen wij nog samen waren, werkte je donderdag en maandag langer. Dat kun je nu ook doen. De kosten die je maakt om de kinderen naar Almere te nemen, is je eigen risico; jij hebt er zelf voor gekozen om in Almere te gaan wonen.

Ik vind het vervelend voor je dat je financiele problemen hebt. Je kunt misschien ook wat minder kleding voor de kinderen kopen; dat valt onder de alimentatie en ben ik verantwoordelijk voor. En op speelgoed zou je ook kunnen bezuinigen; de kinderen hun speelgoed ook meenemen naar Almere.

 

Geen opmerkingen:

Een reactie posten