zondag 15 september 2013

fragiel

De fragiele stabiliteit barst weer als een kaartenhuis ineen. Vandaag stuurde A een mail met de volgende tekst:

Ik heb iets wat ik je al een hele tijd wil voorleggen. Het gaat over extra kosten die ik maak, die naar mijn mening bij de alimentatie horen, of kosten die ik maak waar we, of in ieder geval ik, nooit rekening mee heb gehouden dat ik die zou maken. Ik heb een overzichtje gemaakt (zie word document). Ik ben benieuwd wat jij er van vind. Ik hoop dat we samen tot een afspraak kunnen komen.
Ik zou zelf de afspraken die we nu hebben staan, het liefst zo houden, maar dat ik maandelijks minder hoef te betalen. Zelf zat ik te denken aan 100 € minder. Ben benieuwd wat jij er van vindt.
In het Word-dcument voert hij de reiskosten op die hij maakt als hij de kinderen ophaalt om ze naar school te brengen, de treinkaartjes als hij ze mee naar Almere neemt, de uren die hij opneemt om de kinderen naar school te brengen.
Los van het feit dat dat (gelukkig) niet zomaar kan allemaal, doet het me meer dan zeer.  De zorg voor de kinderen ziet hij als een kostenpost.

Ik vermoed dat het ingegeven is door het feit dat het hem meer kost dan hij ingeschat had, dat hij het gevoel heeft dat hij benadeelt is in het convenant (wat niet geheel bezijden de waarheid is, maar daar heeft hij zelf mee ingestemd) en het feit dat de sol een groter gat in haar hand heeft dan hij kan financieren. Dan maar beknibbelen op je ex en je kinderen.
 het doet zo zeer

Geen opmerkingen:

Een reactie posten