zondag 15 april 2012

Pasen

de eerste 'grote' problemen dienden zich al snel aan: wat doen we met Pasen? A. wilde wel één dag wat met de kinderen doen en ik wist het nog niet goed. Omdat de moeder van A had aangeboden dat ik welkom was, ben ik daar op ingegaan. het had wat voeten in aarde voor het allemaal geregeld was. Zaterdag is A met de kinderen naar Artis geweest. Hij heeft de klassieke gescheiden-vader uitgehangen, door met ze te eten in de Mac. Daarna kwamen de ouders van A ons ophalen om naar Verweggistan te gaan. het was een emotioneel weekend; vooral de vader van A is intens verdrietig: dit gaat zó in tegen alles waar hij voor staat; al zijn normen en waarden, die hij dacht overgebracht te hebben op zijn kinderen, worden met voeten getreden. Gelukkig was het ook goed: de kinderen waren gezellig en brachten troost: het Paaseieren zoeken was fijn en de boswandeling deed mij goed en de kinderen ook; W liep met takken te slepen en S zocht de Paashaas. Van de buren aldaar begreep ik dat A's vader serieus heeft overwogen het contact met A te verbreken en hij heeft ook gezegd dat hij zich maar moet laten steriliseren: een liefdesbaby erbij is iets teveel voor hem.
er was wel een incident, toen A zondagochtend belde en zei dat híj eigenlijk had willen komen met de kinderen. Daar waren A's ouders erg verdrietig over, omdat zij al meerdere malen aangedrongen hadden op een bezoek. Ik kreeg daardoor ook het verwijt dat ik het beter had moeten afstemmen. Terwijl ik die optie, of een gecombineerd bezoek ook aan A had voorgesteld. Moeilijk.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten