zondag 14 oktober 2012

Kutweek

Dit was een kutweek. met een fijn einde, dat dan weer wel.
Ik had dinsdag een werkactiviteit buiten werktijden. A wilde niet hier 'oppassen'. Hij zou oppas regelen (nadat ik de eerste 2 zelf al had geprobeerd). Had hij niet gedaan (les 1 uit het grote echtscheidingsboek: slechte eigenschappen van je ex worden na de scheiding niet beter). Maandagavond mailde hij me dat hij de kinderen dan dinsdagavond wel mee naar A. zou nemen en woensdagmorgen weer naar school zou brengen.
Veto: geen gesleep met de kinderen als het niet nodig is. Maar hij had maandagavond niet meer geantwoord, dus dinsdagmorgen moest de discussie afgerond worden. Dat liep uit de hand, waar de kinderen bij waren.  Een klein kind zou zich volwassener hebben gedragen dan hij deed: stampvoeten en schreeuwen. Pas toen ik, uit pure frustratie, ging huilen, kalmeerde hij en viel er een soort van gesprek te voeren. We spraken af dat hij de oppas zou bellen en als dat niet zou lukken, ik de werkactiveit zou skippen.
Halverwege de dag belde ik hem en gaf hij aan, toch hier op te willen passen.
Toen ik 's avonds terug kwam, vroeg ik waarom hij dan uiteindelijk besloten had, toch hier te willen blijven.
Ik had het kunnen weten, want dat hij niet zelf besloten, dat had de snol hem ingefluisterd. Overigens is ze daarmee wel 1,5 millimeter in mijn achting gestegen. hij niet.
Ik heb weer eens een gesprek proberen te voeren over het waarom. Maar dat had ik beter kunnen laten: ik kreeg nog weer een paar messen in mijn rug: dat hij al heel lang niet meer wilde. En dat, als een relatie slecht is, er 2 mensen schuldig zijn. Dat hij het niet eerlijk vond dat hij overal de schuld van kreeg.
Ach ja: dan moet je wel weten dat de relatie slecht is. Dan moet de één dat aan de ander vertellen. En niet als een kleuter lopen mokken. En ik weet zeker dat de relatie niet zó slecht was. het latste half jaar ja, toen was het slecht, dat voelde ik. Maar daarvoor niet.
Ik denk dat hij redenen zoekt voor zijn gevoelens en die creeert. Beetje jammer dat dat betekent dat ík 'het' heb gedaan.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten